۴-۱- تجزیه و تحلیل اطلاعات جمعیت‏شناختی

۴-۲ – تجزیه و تحلیل داده های مربوط به فرضیه ‏های پژوهش

آمار توصیفی اطلاعات جمعیت شناختی

جنسیت آزمودنی ها

در جدول ۱ فراوانی و درصد فراوانی مطلق و تراکمی متغییر جنسیت گزارش شده است با توجه به جدول و نمودار یک ۵۰% پاسخ دهندگان دختر و ۵۰% آن ها پسر می‌باشند برای مقایسه بیشتر می توان به نمودار شماره یک مراجعه کرد.

۴-۱- متغیر جنسیت
درصد فراوانی تراکمی متغیر
درصد فراوانی تراکمی
درصد فراوانی مطلق
فراوانی

۵۰٫۰

۵۰٫۰

۵۰٫۰

۱۶۰

دختر

متغیر

۱۰۰٫۰

۵۰٫۰

۵۰٫۰

۱۶۰

پسر

۱۰۰٫۰

۱۰۰٫۰

۳۲۰

جمع

نمودار۴- ۱ – نمودار دایره ای متغیر جنسیت

وضعیت آموزش کودکان

در جدول ۲ فراوانی، درصد فراوانی مطلق و تراکمی کودکانی که از آموزش پیش دبستانی برخوردار بودند و کودکانی که برخوردار نبودند گزارش شده است . از بین کودکان انتخاب شده برای تحقیق ۱۶۰ نفر یا ۵۰% آموزش دیده و ۱۶۰ نفر یا ۵۰% آموزش ندیده بودند و برای مقایسه می توان به نمودار دایره ای ۲ مراجعه کرد.

آموزش دیده /آموزش ندیده کودکان- ۲-۴ جدول

درصد فراوانی تراکمی متغیر
درصد فراوانی تراکمی
درصد فراوانی مطلق
فراوانی

۵۰٫۰

۵۰٫۰

۵۰٫۰

۱۶۰

آموزش دیده

متغیر

۱۰۰٫۰

۵۰٫۰

۵۰٫۰

۱۶۰

آموزش ندیده

۱۰۰٫۰

۱۰۰٫۰

۳۲۰

جمع

نمودار ۴-۲ – نمودار دایره ای متغیر آموزش پیش دبستانی

در جدول ۳ فراوانی ، درصد فراوانی مطلق و تراکمی متغیر سن گزارش شده است ۸۷ نفر یا ۲/۲۷ درصد از گروه سنی ۷ ساله ،۱۳۷ نفر یا ۸/۴۲ درصد از گروه سنی هشت ساله ، ۹۳ نفر یا ۱/۲۹ درصد از گروه سنی ۹ ساله بودند و ۳ نفر یا ۹% درصد سن خود را مشخص نکرده بودند . برای مقایسه تعداد افراد ‌گروه‌های سنی می توان به نمودار ۳ مراجعه نمود .ضمنا با توجه به جدول ۷۰ درصد کودکان در ‌گروه‌های سنی ۷ و ۸ ساله ها قراردارند و در کل ۱/۹۹ درصد کودکان ،سن آن ها مشخص شده است.

– متغیرسن۳-۴جدول
درصد فراوانی تراکمی متغیر
درصد فراوانی تراکمی
درصد فراوانی مطلق
فراوانی

۲۷٫۲

۲۷٫۲

۲۷٫۲

۸۷

هفت ساله

متغیر

۷۰٫۰

۴۲٫۸

۴۲٫۸

۱۳۷

هشت ساله

۹۹٫۱

۲۹٫۱

۲۹٫۱

۹۳

نه ساله

۱۰۰٫۰

۳

بی پاسخ

۱۰۰٫۰

۱۰۰٫۰

۳۲۰

جمع

نمودار ۴-۳- نمودار دایره ای متغیر سن

در جدول ۴ فراوانی مطلق ، تراکمی و درصد فراوانی تراکمی پایه تحصیلی دانش آموزان شرکت کننده در تحقیق گزارش شده است . با توجه به جدول ۸۸ نفر یا ۵/۲۷ درصد دانش آموزان در پایه اول ، ۱۳۶ نفر یا ۵/۴۲ درصد دانش آموزان در پایه دوم و ۹۶ نفر یا ۳۰ درصد دانش آموزان در پایه سوم مشغول به تحصیل بودند .برای بررسی و ‌مقایسه بیشتر می توان به نمودار دایره ای شماره ۴ مراجعه نمود.

جدول ۴-۴- متغیر پایه تحصیلی
درصد فراوانی تراکمی متغیر
درصد فراوانی تراکمی
درصد فراوانی مطلق
فراوانی

۲۷٫۵

۲۷٫۵

۲۷٫۵

۸۸

اول

متغیر

۷۰٫۰

۴۲٫۵

۴۲٫۵

۱۳۶

دوم

۱۰۰٫۰

۳۰٫۰

۳۰٫۰

۹۶

سوم

۱۰۰٫۰

۱۰۰٫۰

۳۲۰

جمع

نمودار۴- ۴- نمودار دایره ای متغیر پایه تحصیلی

در جدول ۵ فراوانی مطلق ، تراکمی و درصد فراوانی تراکمی شغل پدر دانش آموزان گزارش شده است. ۲ نفر یا ۶درصد بیکار، ۷ نفر یا ۲/۲ درصد بازنشسته ، ۷۴ نفر یا ۱/۲۳ درصد کارمند، ۱۱۱ نفر یا ۷/۳۴ درصد دارای شغل آزاد ، ۱۷ نفر یا ۳/۵ درصد فرهنگی و ۲۹ نفر یا ۱/۹ درصد دارای سایر مشاغل هستند و ۸۰ نفر یا ۲۵ درصد نوع شغل خود را مشخص نکرده اند.

جدول ۴-۵- متغیرشغل پدردانش آموزان
درصد فراوانی تراکمی متغیر
درصد فراوانی تراکمی
درصد فراوانی مطلق
فراوانی

۲

بیکار

متغیر

۲٫۸

۲٫۲

۲٫۲

۷

بازنشسته

۲۵٫۹

۲۳٫۱

۲۳٫۱

۷۴

کارمند

۶۰٫۶

۳۴٫۷

۳۴٫۷

۱۱۱

آزاد

۶۵٫۹

۵٫۳

۵٫۳

۱۷

فرهنگی

۷۵٫۰

۹٫۱

۹٫۱

۲۹

سایر

۱۰۰٫۰

۲۵٫۰

۲۵٫۰

۸۰

بی پاسخ

۱۰۰٫۰

۱۰۰٫۰

۳۲۰

جمع

نمودار ۴-۵- نمودار دایره ای متغیر شغل پدر دانش آموزان

در جدول ۶ فراوانی مطلق ، درصد فراوانی مطلق و تراکمی متغیر شغل مادران گزارش شده است. ۲۲۳ نفر یا ۷/۶۹ درصد مادران خانه دار ، ۲۶ نفر یا ۱/۸ درصد کارمند، ۲۲ نفر یا ۹/۶ درصد فرهنگی ، ۵ نفر یا ۶/۱ درصد دارای شغل آزاد و ۶ نفر یا ۹/۱ درصد دارای سایر مشاغل هستند و ۳۸ نفر یا ۹/۱۱ درصد نوع شغل خود را مشخص نکرده اند . برای مقایسه فراوانی مشاغل مادران می توان به نمودار دایره ای ۶ مراجعه کرد.

شغل مادردانش آموزان جدول۴-۶- متغیر
درصد فراوانی تراکمی متغیر
درصد فراوانی تراکمی
درصد فراوانی مطلق
فراوانی

۶۹٫۷

۶۹٫۷

۶۹٫۷

۲۲۳

خانه دار

متغیر

۷۷٫۸

۸٫۱

۸٫۱

۲۶

کارمند

۸۴٫۷

۶٫۹

۶٫۹

۲۲

فرهنگی

۸۶٫۳

۱٫۶

۱٫۶

۵

آزاد

۸۸٫۱

۱٫۹

۱٫۹

۶

سایر

۱۰۰٫۰

۱۱٫۹

۱۱٫۹

۳۸

بی پاسخ

۱۰۰٫۰

۱۰۰٫۰

۳۲۰

جمع

نمودار ۴-۶- نمودار دایره ای متغیر شغل مادر

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...