ردیف

نام محقق

عنوان پژوهش

سال پژوهش

نتایج

۱

عبدالرانی[۶] و همکاران

ارزیابی عوامل حیاتی موفقیت در پروژه­ های نفت و گاز در نیجریه

۲۰۱۱

این پژوهش سیزده عامل را به عنوان عوامل حیاتی موفقیت برای پروژه­ های نفت و گاز آبهای عمیق شناسایی ‌کرده‌است که از جمله آن ها: تخصیص خطر ریسک، پیاده سازی مناسب پروژه، مدت زمان واقعی پروژه، قابلیت مدیریت پروژه، منابع در دسترس، فناوری نوآورانه، تحویل سریع پروژه …… ‌می‌باشد.

۲

شی یو و آکینتوی[۷]

عوامل حیاتی موفقیت در مدیریت مؤثر برنامه

۲۰۰۹

این پژوهش درجهت شناسایی عوامل حیاتی برای مدیریت مؤثر برنامه ۲۲عامل را شناسایی و اولویت بندی ‌کرده‌است که برخی از عوامل شامل: برنامه­ ریزی مؤثر، ارتباطات مؤثر، هماهنگی مؤثر پروژه­ ها، مدیریت مؤثر تیم، بودجه ریزی مناسب، مدیرت عملکرد مناسب، مدیریت مؤثر انتقالات و …. ‌می‌باشد.

۴

سینگ[۸] و همکاران

مدلسازی از عوامل حیاتی موفقیت برای اجرای AMT

۲۰۰۷

پس از بررسی­ های صورت پذیرفته ۱۴عامل را شناسایی کرده‌اند که از جمله آن ها: تعهد مدیریت ارشد، فرهنگ سازمان، وضعیت مالی،آموزش ویکپارچه سازی واحدها و… ‌می‌باشد که توسعه استراتژی رقابتی و فرهنگ سازمان از عوامل توانمندساز در اجرای AMTs و بهبود در کیفیت محصول، بهبود عملکرد از عوامل انگیزشی اصلی بیان شدند.

۶

پلنت و ویلکاکس[۹]

عوامل حیاتی موفقیت در پیاده سازی ERP بین‌المللی

۲۰۰۷

این پژوهش در جهت شناسایی عوامل موفقت در پیاده سازی ERPاز مدل سامرز و نسلون استفاده کرده و سه عامل از این مدل را به عنوان عوامل مؤثر قبل از پیاده سازی معرفی ‌کرده‌است.

۷

کوئسادا و گزا[۱۰]

روش شناسی جهت تعین عوامل کلیدی داخلی فرایند کسب کار مبتنی بر مبنای روش CSF (مطالعه موردی صنعت مبلمان)

۲۰۰۷

در این پژوهش عوامل حیاتی موفقیت را به چهار عامل مربوط ساخته است: خدمت به مشتریان، مدیریت تولید، کیفیت و قیمت محصولات. و همچنین عوامل کلیدی داخلی برای فرایند کسب وکار در این مطالعه موردی، تعامل مشتری، عملیات محصول و مدیریت زنجیره تامین شناسایی شده است و در نهایت بیان داشته که اگر در سطح مدیریت عالی ‌به این موارد توجه شود به بهترین نتیجه، مدیران دست خواهند یافت.

۹

چن[۱۱] و همکاران

شناسایی عوامل حیاتی موفقیت در صنعت بازی‌های آنلاین به روش AHP فازی

۲۰۰۶

این پژوهش برای اولویت بندی عوامل حیاتی موفقیت در صنعت بازیهایی آنلاین صورت پذیرفته است و دو دسته عوامل را به عنوان عوامل حیاتی معرفی ‌کرده‌است: استراتژی­ های عملیاتی و کیفیت بازی

۱۰

هانگ[۱۲] و همکاران

عوامل حیاتی در اتخاذ یک سیستم مدیریت دانش برای صنعت داروسازی

۲۰۰۵

این پژوهش برای صنعت داروسازی انجام شده و الگو گیری، فرهنگ سازمانی، زیرساخت­های سیستم اطلاعاتی، درگیری و آموزش کارکنان را به عنوان عوامل حیاتی موفقیت بیان ‌کرده‌است.

۱۱

لان باتم[۱۳] و همکاران

شناسایی عوامل حیاتی موفقیت و سنجش عملکرد

۲۰۰۳

این پژوهش عوامل حیاتی موفقیت در چهار دسته کلی: استراتژی، مدیریت منابع انسانی، سیستم­های اطلاعاتی معرفی ‌کرده‌است.

جدول شماره ۲-۱: پژوهش­های صورت گرفته در داخل ایران

سال

پژوهشگران

عنوان پژوهش

نتایج

۱۳۹۰

جعفر محمودی، فریدون احمدی

شناسایی عوامل کلیدی موفقیت ERP درسازمان­های دولتی ایران

در این پژوهش برای تعیین عوامل کلیدی موفقیت ERP به ۶ عامل اشاره شده است.

۱۳۸۸

فرج اله رهنمود و اصغر محمدی

شناسایی عوامل کلیدی موفقیت سیستم مدیریت دانش در دانشکده ­ها و مراکز آموزش عالی تهران

این پژوهش عوامل حیاتی موفقیت برای سیستم مدیریت دانش بررسی ‌کرده‌است و در این زمینه ۸ عامل را معرفی کرده: توسعه منابع انسانی، جهت گیری استراتژیک دانایی محور، زیرساخت سیستم­های اطلاعاتی، فرهنگ مشارکتی، الگوگیری، ارزیابی و انتقال دانش و درگیری افراد

۱۳۸۸

عباس آسوشه و همکاران

شناسایی عوامل حیاتی موفقیت در مدیریت ریسک برونسپاری سیستم­های اطلاعاتی در بانک‌های تجاری ایران

در جهت شناسایی عوامل حیاتی موفقیت در مدیریت ریسک برونسپاری سیستم­های اطلاعاتی ۱۶ عامل را شناسایی شده است که ازجمله آن­هاحمایت و مشارکت مدیران عالی، انتخاب درست پیمانکار، توجه دقیق به مشکلات خاص مشتری، داشتن­یک دیدگاه درست از قرارداد برونسپاری، به کارگیری­یک شرکت مشاوره ای واسط………

۱۳۸۷

پرویز احمدی، لقمان رحمان پور

عوامل حیاتی موفقیت در تدوین استراتژی­ های مختلف در صنعت بانکداری

این پژوهش ‌بر اساس تجزیه و تحلیل عوامل چهار ترکیب از CSF را پیشنهاد ‌کرده‌است: توانایی مدیریت عملیات بانک، توسعه مارک و نشان تجاری بانک، توانایی بازاریابی بانکی و توانایی مدیریت بازار مالی

۱۳۸۴

محمود حسینی، منیره پناهی

تبین عوامل کلیدی موفقیت در صنعت کاشی ایران

این پژوهش به شناسایی این عوامل در صنعت کاشی پرداخته و این عوامل را: کیفیت تولید، ارائه خدمات مشتریان، پاسخ سریع به تغییرات بازار، ارزیابی سریع و صحیح بازار و تولید محصولات متنوع بیان ‌کرده‌است.

پایان نامه­ ها: خانم میرانوری به شناسایی و اولویت بندی عوامل کلیدی در اجرای سیستم مدیریت امنیت اطلاعات در سازمان­ های ایرانی در دانشگاه الزهرا پرداخته است. خانم خازنی رساله ای تحت عنوان عوامل کلیدی موفقیت و استراتژی­ های بازاریابی الکترونیک در سازمان های کوچک و متوسط(SME) ایرانی در دانشگاه تربیت مدرس انجام داده‌اند، و در دانشگاه صنعتی شریف آقای کتب زاده برای بخش بالادستی صنعت گاز و نفت ایران در این زمینه کار کرده‌اند.

۵-۱ اهداف پژوهش

این پژوهش شامل دو دسته از اهداف کلی و فرعی ‌می‌باشد:

      1. هدف کلی

بررسی و شناسایی عوامل حیاتی در توفیق رقابت پذیری صنعت

      1. اهداف فرعی

    1. شناسایی نیازهای صنعت روانکارهای ایران جهت موفقیت

    1. کمک به مدیران صنعت برای تخصیص بهینه منابع

    1. تشریح روابط دو­یا چند جانبه میان عوامل حیاتی

  1. اولویت بندی عوامل حیاتی موفقیت در صنعت روانکارهای ایران

۶-۱ سؤالات پژوهش

۱. آیا عوامل مرتبط با تولید از عوامل اصلی و حیاتی موفقیت در صنعت روانکارها ‌می‌باشد؟

۲٫ آیا عوامل مرتبط با تکنولوژی از عوامل اصلی و حیاتی موفقیت در صنعت روانکارها ‌می‌باشد؟

۳٫آیا عوامل مرتبط با بازاریابی از عوامل اصلی و حیاتی موفقیت در صنعت روانکارها ‌می‌باشد؟

۴٫ آیا عوامل مرتبط با توزیع از عوامل اصلی و حیاتی موفقیت در صنعت روانکارها ‌می‌باشد؟

۵٫ آیا عوامل مرتبط با مهارت و توانمندی­های سازمانی، از عوامل اصلی و حیاتی موفقیت در صنعت روانکارها ‌می‌باشد؟

۶٫ آیا میان عوامل حیاتی موفقیت رابطه ای وجود دارد؟

۷٫ چگونگی اولویت بندی عوامل حیاتی موفقیت در صنعت روانکارهای ایران؟

۷-۱ روش انجام پژوهش

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...