نرخ بازگشت سرمایه ­گذاری درEmail نسبت به دیگر کانال‌های بازاریابی الکترونیکی بالاتر ‌می‌باشد ، Emailها می ­توانند فایل­های صوتی، کلیپ­های ویدئویی و لینک­هایی را به­همراه داشته باشند. فواید به کارگیری Email در هزینه پایین و پوشش وسیع ان است ، برخی از شرکت‌ها پایگاهی از ایمیل­ها را در اختیار دارند و پیام­های خود را به ‌گروه‌های از پیش تعیین شده ارسال می­نمایند .

البته باید توجه داشت که تبلیغات از طریق نامه الکترونیکی کار دشواری است زیرا تهیه فهرستی ایمیل­ها ، تصمیم ­گیری ‌در مورد محتوی ایمیل­ها و اندازه ­گیری نتایج کار از جمله مواردی هستند که دقت زیادی را می­طلبند . (فرزاد،۱۳۸۷،ص. ۲۳-۲۶)

  1. مزایای تبلیغات از طریق پست الکترونیک

مزایای این روش تبلیغات عبارتند از :

    • هزینه­ های پایین

    • امکان هدف­گیری دقیق مشتریان

    • اثربخشی بالا : میزان جواب دادن افراد به نامه­ های الکترونیک بالا است .

  • مدیریت آسان : طراحی و فرستادن نامه­ های الکترونیک و همچنین ارزیابی آن ها ساده­تر است .

سایت مناسب

منظور از سایت بستری دیجیتالی که برای ارتباط متقابل با مشتریان به کار می­رود. امروزه شبکه جهانی اینترنت را ‌می‌توان به پررفت­وامدترین بزرگراه جهان و وب­سایت­ها را به خیابان‌ها و کوچه­های ان تشبیه کرد .

پنج اصل در بازاریابی در وب عبارتند از :

    1. قانون خیابان بست

    1. قانون دادوستد

    1. قانون اعتماد

    1. قانون کشش و ارسال

    1. قانون بازار خالی

    1. قانون خیابان­بست : یک سایت هرقدر که قوی و زیبا باشد مانند یک مغازه در انتهای یک خیابان بن­بست است که کسی به سراغ ان نمی­اید ‌بنابرین‏ روش‌هایی مانند انچه در زیر می­اید برای جلب رضایت مشتری باید به کار گرفته شود :

    • تبلیغ ، نشان و پرچم شرکت ، چه به­حالت سنتی تبلیغ در مجلات و روزنامه­ها ، رادیو و تلویزیون و یا در سطح معابر یا مناطقی که بیشتر در انظار قرار دارند

    • قرار گرفتن در موتورهای جست­وجوگر

    • ایجاد ارتباط با سازمان‌های مرتبط با صنعت و ثبت نام در فهرست­های آن ها

  • جمع­اوری ادرس مخاطبین بالقوه سایت و ارسال کاتالوگ یا روزنامه یا نمونه کالا یا خدمت ، کوپن و جایزه برای معرفی خود به آن ها

ارائه خدمات عمومی و اطلاع­رسانی ، از عواملی هستند که مراجعه­کنندگان به سایت را افزایش می­ دهند .

    1. قانون دادوستد :یکی از روش­های موسوم و قدیمی برای باز کردن راه مردم جهت خرید و بازدید از یک نمایشگاه یا فروشگاه ،دادن جایزه ، قرعه­کشی ، یادگاری و بطورکلی هدایای تبلیغاتی است .

    1. قانون اعتماد : جلب اعتماد مهمترین عامل ایجاد یک دادوستد خوب است .شهرت و داشتن نام تجاری [۱۸]خوب ، ‌‌ذهنیت‌ها را به سرعت مثبت می­سازد. دلیل عدم اعتماد مردم به سایت‌ها این احساس است که آن ها وجود ندارند (مجازی هستند ) و وابسته به الکترون و برق هستند ، اما اگر شما ادرسهای فیزیکی و محل دفاتر نمایندگی وقتی عکس خود را به همراه اطلاعات لازم برای دسترسی مستقیم در سایت خود ذکر کنید ، سایت‌ها دیگر مجازی کامل نیستند.

    1. قانون کشش و ارسال : در تجارت هزینه جذب مشتری بسیار زیاد ‌می‌باشد و تجارت الکترونیک با توجه به موفقیت سایت در جلب توجه و راهنمایی مخاطب در جهت رفع نیازهای او ، ازاین قاعده مستثنی نیست لذا وقتی مراجعه­کننده ­ای برای اولین بار به یک سایت مراجعه می‌کند ، سایت مذبور دیگر اورا رها نمی­کند و مرتبا با ارسال اطلاعات نامه­ های الکترونیک در او کششی ایجاد ‌می‌کنند تا مجددا با سایت تماس برقرار کند.

  1. قانون بازار خالی : بازار تمام کالاها در جهان دسته­بندی شده و یک شرکت در وهله اول نمی­تواند به­راحتی در مقابل نمونه های بزرگی مانند امازون و وال­مارت قد علم کند .

بنرها

بنر یک تصویر گرافیکی کوچک و مستطیلی که به یک پایگاه اینترنتی دیگر متصل می‌باشد. بنرها اولین شکل از بازاریابی بودند که به طور گسترده در اینترنت مورد استفاده قرار گرفتند و امروز از معروف‌ترین و پرکارترین روش های تبلیغات به شمار می ایند .کاربر با کلیک کردن بر روی آن ها به صفحه ای منتقل می شود که توضیحات بیشتری ‌در مورد ان موضوع به او می‌دهد و یا مستقیما به پایگاه اینترنتی شرکتی که موضوع مذکور را طراحی کرده منتقل می‌گردد. بنرها دارای انواع مختلف هستند که عبارتند از:

الف . بنرهای ثابت: قبلا این نوع بنرها کمتر مورد استفاده قرار می گرفت ،اخیراًً تحقیقات نشان داده است که بعضی از کاربران این نوع از بنرها را ترجیح می‌دهند و به همین دلیل اخیراً استفاده از آن ها افزایش یافته است. این بنرها دربر دارنده تصاویر و متونی هستند که ثابت بوده و حرکت نمیکنند.

ب. بنرهای متحرک (انیمیشن) : این بنرها بعلت حجم زیاد و اندازه های بزرگ سرعت بارگذاری صفحات اینترنتی را کاهش می‌دهند. با بهره گرفتن از نرم افزارهای مخصوصی و از ترکیب چندین نوع بنر ثابت طراحی گردیده و دارای خاصیت تغییرپذیری هستند. با بهره گرفتن از آن ها پیام‌های تبلیغاتی پیچیده تری طراحی می شود و برای کاربران جالبترند و توجه انان را بیشتر به خود جلب می‌کنند.

پ.بنرهای تعاملی (دارای غنای رسانه ای) : در حقیقت بنرهای تعاملی نوع پیشرفته تری از بنرهای انیمیشنی بوده و دارای امکانات بیشتری هستند ، البته مشکلاتی که درمورد بنرهای متحرک گفته شد درمورد این بنرها نیز به نحو شدیدتری مطرح است با وجود این مشکلات و نیز با وجود هزینه بالاتر برای طراحی آن ها اثربخشی این نوع از دو نوع دیگر بیشتر است. از نرم افزارهایی مانند Flash برای طراحی آن ها استفاده می شود.(همان منبع،ص. ۱۵)

  1. ویژگی‌های پیام های تبلیغاتی در بنرها

تقریباً همان اصول حاکم برتدوین پیام تبلیغاتی در تدوین پیام در تبلیغات اینترنتی نیز حاکم است. ولی به دلیل برخی ویژگی های اینترنت، پیام تبلیغاتی در اینترنت (بسته به نوع هدف تبلیغاتی و نوع آگهی) خصوصیات دیگری نیز لازم دارد . به عنوان مثال در زیر برخی ویژگی های پیام تبلیغاتی در بنرها آمده است:

    • استفاده از انیمیشن: استفاده از انیمیشن باعث افزایش جذابیت بنر شده و ضمن جلب تعداد بیشتری از مخاطبان تا حد قابل توجهی افزایش نرخ کلیک بر روی بنر را موجب می شود .

    • استفاده از رنگهای روشن: استفاده از رنگهای آبی ، زرد و سبز در بنرها و آگهی های تبلیغاتی ، میزان کلیک را افزایش می‌دهد .

    • قرار دادن مزایایی برای کلیک بر روی بنر: برای این منظور می توان سوالی را در آگهی خود مطرح کرد که پاسخ سوال را مخاطب می باید با کلیک کردن روی بنر و در سایت مورد نظر بیابد . مثلاً آیا می خواهید ترافیک سایت شما افزایش یابد ؟

    • بین بنر و صفحه خاصی از سایت خود ارتباط برقرار کنید:زمانی که افراد روی یک بنر کلیک می‌کنند انتظار دارند به صفحه خاصی که اطلاعات بیشتری راجع به آن آگهی دارد راهنمایی شوند . لذا باید آگهی خود را به صفحه ای که اطلاعات تکمیلی در آن قرار داده شده است پیوند دهیم .

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...