مدیران ارشد بایستی تمامی مراحل توسعه و اجرای برند را زیر نظر داشته باشند و عملا در امر نظارت بر استانداردها و نحوه عملکرد شرکت جویند.

مشارکت مدیریت ارشد همچنین می‌تواند در جذب منابع مالی و دیگر منابع مورد نیاز برای تسریع در دستیابی به اهداف تعریف شده و تحقق بهنگام تعهدات به مشتری مثمرثمر باشد. از آنجا که تراکم کاری مدیران ارشد سازمان بالا است و همیشه با کمبود وقت مواجه هستند، تشکیل یک کارگروه ‌عالی‌رتبه با حضور مدیر بخش بازاریابی به منظور تکامل و بهبود مستمر برند ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

در اختیار داشتن یک کارگروه تخصصی شما را یک قدم به موفقیت نزدیک تر می‌کند اما اکثر فارغ التحصیلان کشورهای آسیایی دارای پیش زمینه‌های مالی و تکنولوژیک هستند و تعداد محدودی از آن ها از تجربه لازم در حوزه بازاریابی و برند برخوردارند.

در یک سازمان پیشرو، دو مؤلفه عملکرد و نظام تشویقی باید در کنار یکدیگر بوده و مدیریت ارشد و دیگر لایه‌های مدیریتی نیز مثل سایر پرسنل می بایست تابع قوانین سازمان باشند زیرا همه در برابر قانون یکسانند.

و اما بهترین شیوه ارزیابی عملکرد چیست؟ به کارگیری ترکیب مناسبی از روش های تحقیقی کمّی و کیفی به منظور رسیدن به درک بیشتر از کیفیت محصول و سهم بازار.

و بهترین شیوه کسب رضایت مشتری چیست؟ بهترین راه، موردکاوی می‌دانی و سؤال از مشتریان است. فراموش نکنید همیشه حق با مشتری است ‌بنابرین‏ نظرات آن ها را هم در زمینه برند و هم درباره خود سازمان باید مورد توجه قرار داد. برای دستیابی به دیدگاهی متوازن، بهینه و جامع باید ملاحظات و سیاست های سازمان را نیز به یافته های پژوهش اضافه کرد و مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

زمان برای هیچ کس متوقف نمی شود و برندها نیز از این قاعده مستثنا نیستند ‌بنابرین‏ سازمان ها باید این موارد را در نظر داشته باشند:

▪ توسعه برند به عنوان یک پدیده جاری و نه محدود

▪ شناسایی و طبقه بندی ویژگی های ثابت و متغیر به منظور حفظ ثبات و مزیت رقابتی برند

▪ واکاوی وضعیت و پیشرفت بازار و اصلاح برند ‌بر اساس آن

سازمان های پیشرو در همه حال به تعهدات خود پایبندند زیرا پایبندی به تعهدات لازمه موفقیت و غفلت از این اصل، حماقت محض است. موفقیت همچنین در گرو رساندن پیام صحیح به افراد شایسته در اولین فرصت مناسب است. البته در یک بازار پر ازدحام که مشتری غرق در قدرت انتخاب است، این موضوع روز به روز ‌مشکل‌تر می شود ‌بنابرین‏ در چنین موقعیتی برقراری ارتباطات مؤثر راهکاری بدیهی و البته لازم الاجراست.

در واقع، برخی از صاحب نظران و کارشناسان معتقدند ارتباطات حتی از خود برند هم مهمتر است. مدیران بادرایت ‌به این مهم کاملا واقفند و از کانال های ارتباطی که در اختیار دارند بهره برداری های بهینه را خواهند کرد تا پیام خود را به بهترین وجه به جامعه هدف اعم از مشتریان، شرکا و تأمین کنندگان خود برسانند.

در این راه، طراحی یک وب سایت جامع با قدرت جذب و اطلاع رسانی بالا به همراه بهره گیری از دیگر قابلیت های اینترنتی، به ما این توانایی را می‌دهد تا بخش اعظم مسیر رسیدن به اهداف خود را هموار کنیم و اگر مخاطب هدف پیام را آن گونه که مورد نظر ماست پردازش کند، در آن صورت ثبات، شفافیت و ارتباط و وابستگی، مؤلفه های تشکیل دهنده و در حقیقت نام این مسابقه خواهند بود.

۲-۲-۲- تبلیغات، تبلیغات دهان به دهان و تبیلغات دهان به دهان الکترونیک

۲-۲-۲-۱- تبلیغات

تبلیغات (به انگلیسی: Advertising)، (به فرانسوی: Publicité) ریشه درزندگی اجتماعی انسان‌ها دارد عملی است که در آن فروشنده یا تولید کننده‌ای با انجام امری سعی می‌کند که خریدار بالقوه را از تولید این محصول آگاه کند.این عمل با روش‌های گوناگونی انجام می‌شود.

تبلیغات یکی از چهارگانه ی آمیخته ی بازاریابی پیشبرد است که خود به پنج قسمت تقسیم می شود: فروش شخصی، آگهی، پیشبرد فروش، بازاریابی مستقیم و تبلیغات( راجاگوپال[۱۱] ۲۰۰۷ ) . تبلیغات مشهور ترین بخش پیشبرد است که بعضاً از سوی بسیاری اشتباهاً به جای پیشبرد به کار می رود.

آلبرت لاسکر[۱۲] را عنوان پدر تبلیغات نوین معرفی می‌کنند لاسکر در دهه ۱۹۲۰ تبلیغات را اینگونه تعریف می‌کند : “تبلیغات عبارت است از فروشنده در پشت دستگاه چاپ”. آنچه مابه عنوان تبلیغات نو و جدید می‌شناسیم ریشه در اواخر قرن نوزدهم و اوائل قرن بیستم در کشور ایالات متحده دارد زمان ظهور آژانسهای تبلیغاتی به صورت سازمان یافته و به وجود آمدن مجلات و کتاب‌های تبلیغاتی در سال ۱۹۳۰ مجله عصر تبلیغات گشایش یافت این مجله به صورت رنگی چاپ می‌شد.

وقتی که صحبت از تبلیغات در قرن حاضر می‌شود، نمی‌توان نامی از تبلیغات اینترنتی نیاورد. تبلیغاتی که مزایای بسیاری در خود دارد: ارزان است، فراگیر است، ماندگار است، هوشمندانه‌است، شبانه روزی است، هر زمان که شما بخواهید، قابل تغییر است و… کارکرد این نوع تبلیغات به خصوص زمانی که شرکت‌ها از لحاظ منابع مالی با مشکلات مواجه هستند کاملاً پر رنگ تر می‌شود. شاهد این امر بررسی رشد تبلیغات اینترنتی در بحران مالی (سال ۲۰۰۹) است.

۲-۲-۲-۲- تبلیغات دهان به دهان

تبلیغات دهان به دهان(WOM) نوعی از تبلیغات رایگان است که مشتریان راضی(و یا ناراضی) تجربیات خود را از محصول یا برند در اختیار مشتریان بلقوه ی دیگر می‌گذارند. بر طبق یافته های رسانه ی کارآفرینی، تبلیغات دهان به دهان موثرترین نوع تبلیغات است، چرا که مصرف کنندگان به گفته ها و توصیه های افرادی که در سازمان ذی نفع نباشند اعتماد بیشتری دارند(اسکوینسکی[۱۳] ۲۰۱۳). تحقیقات ارتباط تنگاتنگ WOM را با ارزیابی برند توسط مصرف کنندگان اثبات ‌کرده‌است(ان جی، رانوهیل ۲۰۰۹)

۲-۲-۲-۳-تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی

با ظهور وب ۲٫۰ و رسانه های اجتماعی، تبلیغات دهان به دهان از شکل سنتی خود خارج شد و ‌به این رسانه ها راه یافت.به دلیل امکان تبادل اطلاعات میان کاربران در این رسانه ها، مفهوم جدیدی از تبلیغات دهان به دهان ایجاد شد که در ان ارتباط از طریق رسانه های اجتماعی اینترنتی صورت می‌گیرد و eWOM نامید می شود.اجتماعات برند، فن پیج ها[۱۴]، سایت های تفریحی برندها، اتاق های گفتگوی برند و هر وسیله و محیطی که در آن افراد بتوانند به تعامل و تبادل نظر بپردازند می‌تواند به عنوان ازاری برای تبلیغات دهان به دهان در فضای اینترنت و وب ۲٫۰ به کار رود.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...