1. ماده ۱۲۹۲ – در مقابل اسناد رسمی یا اسنادی که اعتبار اسناد رسمی را دارد انکار و تردید مسموع نیست و طرف می‌تواند ادعای جعلیت به اسناد مذبور کند یا ثابت نمایدکه اسناد مذبور به جهتی از جهات قانونی از اعتبار افتاده است. ↑

    1. ماده ۱۱ ق.ت.ا. سابقه الکترونیکی مطمئن عبارت از (داده پیام)ی است که با رعایت شرایط یک سیستم اطلاعاتی مطمئن ذخیره شده و به هنگام لزوم در دسترس و قابل درک است. ↑

    1. گفتاری در باب ضرورت انجام تصدیق امضاء الکترونیکی در دفاتر اسناد رسمی؛ بررسی اجمالی قانون تجارت الکترونیکی ایران، عباسی داکانی، خسرو، مجله کانون، سال چهل و هفتم، دوره دوم، آبان و آذر ۱۳۸۳، شماره ۵۳، صفحه ۱۵ ↑

    1. Certification Service provider ↑

    1. Art2.e. “Certification service provider” means a person that issues certificates and may provide other services related to electronic signatures;” ↑

    1. Baumer David & Poindexter Julius, Cyber law and E-commerce, Boston, McGraw Hill, first edition, USA,2002, p.81. ↑

    1. Lamy droit de l’informatique et des reseaux , ed. lamy, p.1674,no. 2976,2002 . p 1794 ↑

    1. کی نیا، محمد، امضای الکترونیکی منطبق با حقوق فرانسه، نشر میزان، سال ۱۳۸۸، صص ۲۷- ۲۸ ↑

      1. فرامرزی، دنیا، بیع بین‌المللی کالا از طریق اینترنت، پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد، استاد راهنما تقی زاده انصاری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، سال تحصیلی ۸۱-۸۲ ، ص ۸۷ ↑

    1. منظور از کلید، عدد بسیار بزرگی است که در نتیجه اعمال مجموعه ای از فرمول های ریاضی بر اعداد اول تولید می‌شوند. با وجود این تفاوت این دو کلید از نظر ریاضی با هم مرتبطند. ↑

    1. Public Key Infrastructure (PKI) ↑

    1. ماهیت و جایگاه مرکز گواهی ریشه در تراکنش های الکترونیکی، بختیاروند، مصطفی، مجلس و راهبرد، تابستان ۱۳۸۶، شماره ۵۵، صفحه ۲۰۱ ↑

    1. ‌ماده ۳۲ – آئین‌نامه و ضوابط نظام تأسیس و شرح وظایف این دفاتر توسط سازمان‌مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزارتخانه‌های بازرگانی، ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌امور اقتصادی و دارایی و دادگستری تهیه و به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید. ↑

    1. بررسی اجمالی آیین نامه اجرایی ماده ۳۲ قانون تجارت الکترونیکی مصوب ۲۱/۰۶/۱۳۸۶، عباسی داکانی، خسرو، مجله کانون، مرداد و شهریور ۱۳۹۰، صفحه ۱۲۸-۱۲۹ ↑

    1. National PKI Commission ↑

    1. Root Certificate Authority ↑

    1. ‌ماده ۸۰ – وزارت بازرگانی موظف است به منظور حمایت از فعالیت‌های تجارت‌الکترونیکی، با تجمیع واحدهای ذی‌ربط، مرکزی را در این وزارتخانه ایجاد نماید.‌اساسنامه و آیین‌نامه این مرکز به پیشنهاد مشترک وزارت بازرگانی و سازمان مدیریت و‌برنامه‌ریزی کشور تهیه و به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید. ↑

    1. ماده۴ـ سطوح دفاتر خدمات صدور گواهی الکترونیکی موضوع ماده (۳۱) قانون به عنوانارائه دهندگان خدمات گواهی الکترونیکی به شرح زیر تعیین می‌شوند:الف ـ مرکز دولتی صدور گواهی الکترونیکی ریشه که با کسب مجوز از شورا فعالیت می‌کند.

      و … ↑

    1. Subject Certification Authority ↑

    1. ماده۹ ـ مجوز مراکز میانی به طور ادواری، مطابق با سیاست‌های گواهی و با ملاحظه شرایط و تحولات فناوری‌های جدید و پس از احراز مجدد صلاحیت متقاضیان، توسط مرکز
      ریشه قابل تمدید می‌باشد. ↑

    1. ماده۱۰ـ مجوز مراکز میانی صرفاً با تأیید مرکز ریشه با ملاحظه شرایط مقرر در این آیین‌نامه و دستورالعمل گواهی قابل واگذاری به غیر خواهد بود. ↑

    1. Registration Authority ↑

    1. Article 9. Conduct of the certification service provider۱٫ Where a certification service provider provides services to support an electronic signature that may be used for legal effect as a signature, that certification service provider shall:(a) Act in accordance with representations made by it with respect to its policies and practices;

      (b) Exercise reasonable care to ensure the accuracy and completeness of all material representations made by it that are relevant to the certificate throughout its life cycle or that are included in the certificate;

      © Provide reasonably accessible means that enable a relying party to ascertain from the certificate:

      (i) The identity of the certification service provider;

      (ii) That the signatory that is identified in the certificate had control of the signature creation data at the time when the certificate was issued;

      (iii) That signature creation data were valid at or before the time when the certificate was issued;

      (d) Provide reasonably accessible means that enable a relying party to ascertain, where relevant, from the certificate or otherwise:

      (i) The method used to identify the signatory;

      (ii) Any limitation on the purpose or value for which the signature creation data or the certificate may be used;

      (iii) That the signature creation data are valid and have not been compromised;

      (iv) Any limitation on the scope or extent of liability stipulated by the certification service provider;

      (v) Whether means exist for the signatory to give notice pursuant to article 8, paragraph 1 (b), of this Law;

      (vi) Whether a timely revocation service is offered;

      (e) Where services under subparagraph (d) (v) are offered, provide a means for a signatory to give notice pursuant to article 8, paragraph 1 (b), of this Law and, where services under subparagraph (d) (vi) are offered, ensure the availability of a timely revocation service;

      (f) Utilize trustworthy systems, procedures and human resources in performing its services.

      ۲٫ A certification service provider shall bear the legal consequences of its failure to satisfy the requirements of paragraph 1. ↑

    1. ۱۱۲ Certification Revocation List (CRL). ↑

    1. زرگر، محمود، امنیت در تجارت الکترونیکی ، مجله مجلس و پژوهش، شماره ۵۵، تابستان ۸۶، ص ۱۱۲٫ ↑

    1. مظاهری کوهانستانی رسول، ویژگی های قراردادهای الکترونیکی از دیدکاه حقوقی مدنی ایران، پایان نامه برای دریافت درجه دکترا، استاد راهنما سید حسین صفایی، دانشگاه تربیت مدرس، ۱۳۸۶، صص ۱۶۰-۱۶۱٫ ↑

    1. مظاهری کوهانستانی رسول، پیشین، صص ۱۵۶-۱۵۷ ↑

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...