ارزش دانش**۱۴۰/۰-۰۰۸/۰ارزش لذّت جویانه۱۰۰/۰۰۶۲/۰ارزش قدرت۰۸۶/۰۱۰۸/۰ارزش وجهه خانوادگی۰۱۱/۰۸۳۴/۰ارزش سلامتی۰۱۹/۰۷۲۴/۰

* همبستگی در سطح ۰۵/۰ معنادار است. ** همبستگی در سطح ۰۱/۰ معنادار است.

با توجّه به اطلاعات جدول شماره (۲۱-۴) می‌توان گفت بین روان رنجوری و ارزش‌های اقتصادی و دانش همبستگی در سطح ۰۱/۰ و بین روان رنجوری و ارزش‌های مذهبی و زیبایی شناسی همبستگی در سطح ۰۵/۰ وجود دارد که این مسأله به منزله تأیید فرض ۱ پژوهش مبنی بر وجود رابطه معنی دار آماری بین این متغیّرها می‌باشد. بین متغیّرهای روان رنجوری و دیگر ارزش‌های شخصی رابطه معنی دار آماری در سطح خطای ۵ % وجود ندارد. به عبارتی در اینجا فرض یک تحقیق مبنی بر وجود رابطه معنی دار بین این متغیّرها رد شده و فرض صفر تحقیق مبنی بر عدم رابطه معنی دار بین متغیّرها تأیید شده است.

جدول شماره (۱۸-۴) : آزمون معنی داری رابطه بین برون گرایی و ارزش‌های شخصی

متغیّرها

ارزش‌های شخصی

ضریب همبستگی

سطح معناداری

برون گرایی

ارزش مذهبی

۰۹۴/۰

۰۷۸/۰

برون گرایی

ارزش مذهبی

۰۹۴/۰

۰۷۸/۰

ارزش اجتماعی

**۱۶۲/۰

۰۰۲/۰

ارزش مردمی

۰۳۵/۰

۵۱۹/۰

ارزش زیبایی شناسی

**۲۷۹/۰-

۰۰۰/۰

ارزش اقتصادی

**۱۵۸/۰-

۰۰۳/۰

ارزش دانش

**۱۴۷/۰-

۰۰۶/۰

ارزش لذّت جویانه

۰۸۴/۰-

۱۱۶/۰

ارزش قدرت

۰۴۸/۰-

۳۷۴/۰

ارزش وجهه خانوادگی

۰۴۵/۰

۳۹۵/۰

ارزش سلامتی

۰۳۰/۰-

۵۷۶/۰

* همبستگی در سطح ۰۵/۰ معنادار است. ** همبستگی در سطح ۰۱/۰ معنادار است.

با توجّه به اطلاعات جدول شماره (۲۲-۴) می‌توان گفت بین برون گرایی و ارزش‌های زیبایی شناسی و اجتماعی و اقتصادی و دانش همبستگی در سطح ۰۱/۰ وجود دارد که این مسأله به منزله تأیید فرض ۱ پژوهش مبنی بر وجود رابطه معنی دار آماری بین این متغیّرها می‌باشد. بین متغیّرهای برون گرایی و دیگر ارزش‌های شخصی رابطه معنی دار آماری در سطح خطای ۵ % وجود ندارد. به عبارتی در اینجا فرض یک تحقیق مبنی بر وجود رابطه معنی دار بین این متغیّرها رد شده و فرض صفر تحقیق مبنی بر عدم رابطه معنی دار بین متغیّرها تأیید شده است.

جدول شماره (۱۹-۴) : آزمون معنی داری رابطه بین تجربه پذیری و ارزش‌های شخصی

متغیّرها

ارزش‌های شخصی

ضریب همبستگی

سطح معناداری

تجربه پذیری

ارزش مذهبی

۰۵۷/۰-

۲۸۵/۰

ارزش اجتماعی

**۱۳۹/۰

۰۰۹/۰

ارزش مردمی

۰۸۰/۰-

۱۳۶/۰

ارزش زیبایی شناسی

**۳۵۱/۰

۰۰۰/۰

ارزش اقتصادی

**۲۶۰/۰-

۰۰۰/۰

ارزش دانش

**۲۱۹/۰

۰۰۰/۰

ارزش لذّت جویانه

۰۲۲/۰-

۶۸۲/۰

ارزش قدرت

**۱۴۲/۰-

۰۰۸/۰

ارزش وجهه خانوادگی

**۱۶۶/۰-

۰۰۲/۰

ارزش سلامتی

۰۳۷/۰

۴۸۷/۰

* همبستگی در سطح ۰۵/۰ معنادار است. ** همبستگی در سطح ۰۱/۰ معنادار است.

با توجّه به اطلاعات جدول شماره (۲۳-۴) می‌توان گفت بین تجربه پذیری و ارزش‌های زیبایی شناسی و اقتصادی و دانش و وجهه خانوادگی و قدرت و اجتماعی همبستگی در سطح ۰۱/۰ وجود دارد که این مسأله به منزله تأیید فرض ۱ پژوهش مبنی بر وجود رابطه معنی دار آماری بین این متغیّرها می‌باشد. بین متغیّرهای تجربه پذیری و دیگر ارزش‌های شخصی رابطه معنی دار آماری در سطح خطای ۰۵/۰ وجود ندارد در نتیجه فرض صفر تحقیق مبنی بر عدم رابطه معنی دار بین متغیّرها تأیید شده است.

جدول شماره (۲۰-۴) : آزمون معنی داری رابطه بین سازگاری و ارزش‌های شخصی

متغیّرها

ارزش‌های شخصی

ضریب همبستگی

سطح معناداری

سازگاری

ارزش مذهبی

۰۰۹/۰

۸۶۷/۰

سازگاری

ارزش مذهبی

۰۰۹/۰

۸۶۷/۰

ارزش اجتماعی

**۱۷۹/۰

۰۰۱/۰

ارزش مردمی

۰۳۰/۰

۵۶۹/۰

ارزش زیبایی شناسی

*۱۱۴/۰

۰۳۳/۰

ارزش اقتصادی

**۱۵۵/۰-

۰۰۴/۰

ارزش دانش

۰۹۹/۰

۰۶۳/۰

ارزش لذّت جویانه

**۱۴۹/۰-

۰۰۵/۰

ارزش قدرت

**۲۲۱/۰-

۰۰۰/۰

ارزش وجهه خانوادگی

۰۳۲/۰-

۵۵۵/۰

ارزش سلامتی

۰۱۶/۰

۷۶۹/۰

* همبستگی در سطح ۰۵/۰ معنادار است. ** همبستگی در سطح ۰۱/۰ معنادار است.

با توجّه به اطلاعات جدول شماره (۲۴-۴) می‌توان گفت بین سازگاری و ارزش‌های اجتماعی و اقتصادی و قدرت و لذت جویانه همبستگی در سطح ۰۱/۰ و بین سازگاری و ارزش زیبایی شناسی همبستگی در سطح ۰۵/۰ وجود دارد که این مسأله به منزله تأیید فرض ۱ پژوهش مبنی بر وجود رابطه معنی دار آماری بین این متغیّرها می‌باشد. بین متغیّرهای سازگاری و دیگر ارزش‌های شخصی رابطه معنی دار آماری در سطح خطای ۵ % وجود ندارد. در نتیجه فرض یک تحقیق مبنی بر وجود رابطه معنی دار بین این متغیّرها رد شده و فرض صفر تحقیق مبنی بر عدم رابطه معنی دار بین متغیّرها تأیید شده است.

جدول شماره (۲۱-۴) : آزمون معنی داری رابطه بین مسئولیت پذیری و ارزش‌های شخصی

متغیّرها

ارزش‌های شخصی

ضریب همبستگی

سطح معناداری

مسئولیت پذیری

ارزش مذهبی

۰۶۲/۰

۲۴۸/۰

ارزش اجتماعی

**۱۵۳/۰

۰۰۴/۰

ارزش مردمی

۰۵۷/۰-

۲۸۴/۰

ارزش زیبایی شناسی

۰۷۵/۰

۱۶۲/۰

ارزش اقتصادی

۱۰۳/۰-

۰۵۳/۰

ارزش دانش

۰۷۹/۰

۱۴۱/۰

ارزش لذّت جویانه

*۱۰۶/۰-

۰۴۶/۰

ارزش قدرت

**۳۱۱/۰-

۰۰۰/۰

ارزش وجهه خانوادگی

**۱۴۴/۰

۰۰۷/۰

ارزش سلامتی

۰۰۹/۰

۸۶۱/۰

* همبستگی در سطح ۰۵/۰ معنادار است. ** همبستگی در سطح ۰۱/۰ معنادار است.

با توجّه به اطلاعات جدول شماره (۲۵-۴) می‌توان گفت بین مسئولیت پذیری و ارزش‌های قدرت و اجتماعی و وجهه خانوادگی همبستگی در سطح ۰۱/۰ و بین مسئولیت پذیری و ارزش لذّت جویانه همبستگی در سطح ۰۵/۰ وجود دارد که این مسأله به منزله تأیید فرض ۱ پژوهش مبنی بر وجود رابطه معنی دار آماری بین این متغیّرها می‌باشد. بین متغیّرهای مسئولیت پذیری و دیگر ارزش‌های شخصی رابطه معنی دار آماری در سطح خطای ۰۵/۰ وجود ندارد. به عبارتی در اینجا فرض یک تحقیق مبنی بر وجود رابطه معنی دار بین این متغیّرها رد شده و فرض صفر تحقیق مبنی بر عدم رابطه معنی دار بین متغیّرها تأیید شده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...